poniedziałek, 11 sierpnia 2014

PODSUMOWANIE: Rok pielegnacji moich wlosow.

W tym miesiacu, dokladnie 12.08.2013r. zaczelam swoja przygode z wlosomaniactwem. Rozpoczelam poszerzanie swojej wiedzy na tematy wlosomaniacze i poszerzylam zasob swojego kuferka na kosmetyki z drogeryjnej odzywki i szamponu, w gaszcz potrzebnych (lub nie, jak to na poczatku) produktow. Oczywiscie zdaje sobie sprawe z tego, ze wiekszosc Was nie przeczytalaby dlugiej i szerokiej na 10 klikniec w dol strzaleczka opowiesci, jak to z miesiaca na miesiac zmagalam sie ze swoimi wlosami, dlatego jak przewaznie u mnie bedzie krotko i na temat.


Wlosy w sierpniu 2013r
Mylam je drogeryjnym szamponem, stosowalam drogeryjna odzywke, niczym ich nie zabezpieczalam, prawdopodobnie raz do roku stosowalam maske, a kto by pomyslal w ogole o odzywce b/s. O olejowaniu, laminowaniu czy kremowaniu pojecia nie mialam. Wlosy byly okropnie poszaprane, splatane, w calkowitym nieladzie. Prawie w ogole sie nie blyszczaly, farbowalam je co miesiac najciemniejsza farba jaka tylko mialam, ktora tylko po paru myciach tracila swoj kolor. Wlosy byly szorstkie, nie dalo sie po nich pogladzic reka, bo zaraz palce wplatywaly sie w nie. Koncowki mimo podcinania ciagle sie rozdwajaly i caly czas mialy "biale kuleczki" na koncach. To, co zobaczycie na zdjeciu, wcale nie jest efektem zlej jakosci zdjecia. Moje wlosy nie mialy absolutnie zadnego blasku. Nie rozczesywalam ich nigdy w ciagu dnia, jednak robilam to, kiedy byly suche przed prysznicem.





Bledy, ktore popelnialam na poczatku
Dalej nie moglam odzwyczaic sie od czesania wlosow na sucho przed kapiela, bo nie moglam sobie wyobrazic rozczesania ich na mokro bez ofiar.. Wkrotce potem odkrylam, ze to przeciez odzywka do splukiwania ma za zadanie pomoc mi w tym. Nie zabezpieczalam koncow odpowiednim kosmetykiem-wyobralam do tego preparat, ktory tak wlasciwie nie wiedzialam czym jest. Obcinalam wlosy tepymi nozyczkami, co wielokrotnie konczylo sie bialymi kuleczkami. 

Co znacznie wplynelo na poprawe kondycji wlosow
W moim przypadku byla to przede wszystkim maska. Mimo, ze byla nie dobrana odpowiednio z tego powodu, ze rozjasniala moje wlosy (a tego nie lubilam, poza tym jaki byl sens farbowania ich na ciemno, skoro zaraz je rozjasnialam miodem, ktory byl glownym skladnikiem tej maski). Maskowalam wlosy codziennie przez ponad poltora miesiaca. Nieswiadomie dostarczalam im nawilzenia, gdyz nie wiedzialam jeszcze, ze miod to humektant (sprawe humektantow, protein i emolientow rozwiazalam dopiero miesiac, czy dwa pozniej ;D), po czym stosowalam odzywke emolientowa. 
Druga rzecza jest miesiac z olejowaniem. Rowny miesiac, dzien w dzien olejowalam oliwa z oliwek. To bardzo pomoglo w wygladzeniu wlosow.
Poznalam, ze moje wlosy lubia sie z silikonami, wiec nie zrobilam im diety bezsilikonowej, jak to wiekszosc wlosomaniaczek. 
Kupilam odpowiednie nozyczki. Teraz juz wiem, ze mozna je latwo naostrzyc igla. 
Zaczelam stosowac suplementy diety i wcierki, ktore ladnie odzywialy skore glowy.
Przede wszystkim zwiazywalam wlosy do snu, oszczedzilam im zbyt bliskiego spotkania z poduszkami.

Wlosy po pol roku wlosomaniactwa




Wlosy w sierpniu 2014 (po roku wlosomaniactwa)
 Dzisiaj juz posiadam wiedze wystarczajaca do zrozumienia potrzeb swoich wlosow. Staram sie zapewnic im zrownowazona pielegnacje. Wiem, co lubia, a czego nie. Przede wszystkim koncowki juz prawie w ogole nie rozdwajaja sie. Problematyczny tyl glowy jest wygladzony. Wlosy lsnia same z siebie, odzywki tylko polepszaja ich blask. Sa gladkie, bardziej miekkie, sypkie, teraz moge po nich pogladzic reka. Wiem, jak zapanowac nad ich skretem. Jestem z siebie bardzo dumna.


(no makeup - przepraszam ;D)


z flashem


I w skrocie:


Post dodaje dzis, bo przez najblizsze kilka dni nie dane mi bedzie przeczytac waszych opinii :(

55 komentarzy:

  1. Genialna przemiana ! Jesteś przykładem, że jeśli się tylko chce to się da :) Piękne włosy ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Możesz reklamować "włosomaniactwo"! ;-) Twoje zdjęcia "przed" i "po" przekonałyby chyba każdego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje. bardzo milo to slyszec (czytac ;D) !:)

      Usuń
  3. Zmiana niesamowita! :) Sama muszę wrócić do pielęgnacji włosów, bo ostatnio totalnie to zaniedbałam :( Ale już kolejny raz przed myciem minimum na godzinę olejek ląduje na włosach :)
    Cudowne masz włosy, można pozazdrościć! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne :3 Mi teraz w październiku miną 2 lata włosomaniactwa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zmiana ogromna szczególnie w porównaniu z drugim zdjęciem, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) Haha az sama sie przerazilam, ze tak okropnie wygladaly! :)

      Usuń
  6. Super przemiana włosów :) ten blask i długość <3 no i muszę też dodać, że jesteś śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ojj widać ogromną zmianę w ich kondycji! mam nadzieję,że i również ja po tej rocznej pielęgnacji zauważę jakieś dobre efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne wlosy, mega przemiana. Niesamowita!!! Sama mam krecone wlosy i probuje odzyskac skret, wiec skorzystam z podpowiedzi:-)
    Jestes sliczna!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne efekty :) końce są dużo gęstsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, jeszcze nad tym muszę popracować :)

      Usuń
  10. o łał! gratuluję wytrwałości i pięknie nawilżonych i wygładzonych włosów <3
    zazdroszczę, że tak szybko znalazłaś swoją sprzyjającą pielęgnację, ja odkryłam to stosunkowo niedawno. w ogóle ostatnio myślałam o moim włosomaniactwie i uświadomiłam sobie, że to już 22 miesiące :o a jeszcze dłuuuga droga przede mną! :D
    ps: chętnie poczytam o ostrzeniu nożyczek! bo nie wiem czy moje czasami się nie stępiły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo! Jeszcze duuuzo im brakuje do mojego wlosowego idealu, ale poki co jestem na dobrej drodze. WOW, 22 miesiace.. Prawie 2 lata, dosc szybko leci, prawda? ;D

      Usuń
  11. Różnica jest diametralna! Włosy odzyskały blask i skręt! Bardzo dobra robota! :))

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam kręcone włosy (prawdopodobnie dlatego, że sama mam proste jak druty :D), piękne są :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest blask, jest nawilżenie, jest skręt, jest dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Inspiracja jest? Jest!
    Zmiana rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widać bardzo dużą zmianę w kondycji włosów :) gratulacje:) na prawdę ogromna zmiana :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo duża przemiana na plus, wiadomo:) Najwięcej jak dla mnie na lepsze zmieniło się po pół roku włosomaniactwa do teraz, czyli warto być wytrwałym. Duża motywacja dla mnie i mam nadzieję na takie efekty, kiedy mi też stuknie rok.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem pod ogromnym wrażeniem efektu twoich włosów dzięki włosomaniactwu. Wyglądają dużo lepiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają bardzo zdrowo, dużo lepiej niż na początku:) obserwuje:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne efekty przez rok! Przepiękne włosy i bardzo szybko uzyskałaś efekt "perfekcyjnego" ich wyglądu, gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  20. To jest idealny przykład na to, że warto walczyć! :D piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dalej i tak Twoim nie dorównują ale dziękuje!;p

      Usuń
  21. masz bardzo piękne włosy :))
    A efekty są świetne :)
    Pozdrawiam cieplutko :)
    Chciałabym też prosić Cię o pomoc, jeżeli możesz to zajrzyj do mojej 1 notki, z góry dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Powtorze sie po innych, ze piekna przemiana! na 3 zdjeciu od dolu tak sie blyszcza, ze wygladaja jakby byly mokre :D a tak poza tematem, to bardzo ladna jestes :)
    No i nozyczki igla ostrzyc? w zyciu bym na to nie wpadla :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mysle że napisze o tym post ;) dziękuje bardzo !

      Usuń
  23. Wow niesamowita zmiana *.* Śliczne włosy i do tego śliczna ty :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ogromna różnica, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  25. Mega przemiana, gratuluje :) teraz są gładkie, błyszczące i dużo ładniej się kręcą i układają, widać też że końcówki są dużo gęściejsze :) no i widze że dzielnie walczysz o naturalny kolor, powodzenia bo warto :)
    ps. lubię bardzo Twojego bloga :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzieki! Ostatnio farbowalam (2 miesiace temu), ale kolor sie wyplukal i od nowa wszystko.. ;D

      Usuń