czwartek, 17 kwietnia 2014

Co warto kupić i gdzie w Chrzanowie - post dla niewłosomaniaczych czytelniczek.

Dzisiaj post dla mniej wtajemniczonych, czyli czytelników bloga, którzy chcieli by zacząć dbać o włosy, ale właściwie to włosomaniactwo kojarzy im się z niewyobrażalnymi wydatkami lub po prostu nie mają pomysłu, jak zacząć. Zapraszam :)

Przede wszystkim w skrócie: Na co dzień używamy delikatnego szamponu,  propozycje poniżej.  Raz na tydzień, dwa, używamy szamponu oczyszczającego - ostatnia pozycja wśród szamponów w poście. Włosy trzeba odżywiać, więc codziennie po umyciu skóry głowy szamponem na długość nakładamy odżywkę. Raz bądź dwa w tygodniu stosujemy maskę na 20, 30 minut. Gdy wszystko spłuczemy, korzystamy z odżywki b/s (zalecane u kręconowłosych), na końcówki nakładamy serum przeciw rozdwajaniu. Parę razy w tygodniu można wykonać olejowanie.

Oczywiście to wielki skrót, nie uwzględnia metod mycia i nakładania odżywek, czasu ich trzymania, bo to jest kwestia indywidualna. Jeśli ktoś chce się o tym dowiedzieć więcej,  piszcie na facebooku w wiadomości prywatnej.



Rossman
Szampon:
  • Babydream,  szampon dla dzieci, ok 5zl.
 
Dlaczego akurat szampon dla dzieci? A no głównie dlatego, że ma łagodny,  prosty skład,  nie podrażnia skalpu i przede wszystkim jest tani.
  • Alterra, aloes i granat, ok 10zl.
Jeśli lubicie, jak Wam się coś pieni na głowie,  to zdecydowanie polecam właśnie ten szampon, jak i jego inne wersje, stojące na tej samej półce. Czasem jest w promocji i można go upolować za 6zl.
  • Żel do higieny intymnej, Facelle np. Sensitive, ok 3zl.
Na pewno wiele z Was zdziwi, jak można myć głowę żelem do higieny intymnej? Oczywiście,  że można. Kosmetyki posiadają z tyłu na opakowaniach skład (INCI), dzięki któremu dowiemy się,  że substancje zawarte w tym żelu są łagodnie czyszczące, a skóra posiada takie samo pH wszędzie, wiec Facelle sprawdzi się na naszej głowie.  Swoją drogą kocham myć nimi skalp, bo są najtańszą alternatywą dla tradycyjnych szamponów.

  • Green Pharmacy, szamon oczyszczajacy. 


Dlaczego oczyszczający? Raz na tydzień, bądź dwa należy mocniej oczyścić włosy z nadbudowujących się substancji. To nie znaczy, ze trzeba je mocniej szorować, tylko użyć do mycia produktu o nieco silniejszym składzie. Wyżej wymienione szampony są zalecane do codziennego mycia włosów (lub co 2 dni, lub co 3, tak jak każdy musi).




Odżywki do spłukiwania (d/s):
  • Garnier, oleo repair, ok 9zl.

Odżywka o dość przyjemnym składzie z dużą ilością olejków, jedna z moich ulubionych. Można ją też kupić także w Kauflandzie.
  • Garnier, Avokado i Masło Karite, ok 8zl.

Kultowy kosmetyk, który chyba każda włosomaniaczka posiada/posiadała. Również jej używałam, polecam.
  • Nivea, Long Repair, ok 10zl

Nie używałam jej jeszcze, ale próbka czeka (właściwie, to edytuję post po użyciu i muszę przyznać, że bardzo ładnie wygładza i kondycjonuje. Ulubieniec wielu kobiet.
  • Balsam Mrs. Potter's, ok 8zl.

Aktualnie posiadam wersję z arniką, fajna jest podobno z aloesem.


Oleje:
  • Green Pharmacy, olejek łopianowy, ok 6zl


Mamy do wyboru też arganowy i kilka innych, wystarczy spojrzeć na niższe półki.
  • Alterra, migdały papaja, olejek do ciała, ok 13zl
Bardzo dobry olejek, świetnie się go nakłada i łatwo spłukuje, w dodatku jest wyposażony w wygodną pompkę.





Ziaja (na górze galerii):

Odżywka bez spłukiwania (b/s):

  • Ziaja, intensywna odbudowa z ceramidami, ok 6zl.


Ta, jak i reszta białych odżywek jest bardzo fajna i tania. Dzięki niej włosy są wygładzone i nie wyglądają jak szopa, o czym się już przekonałam:)

Maski:
  • Ziaja, intensywny kolor, ok 6zl.
Mam ją i jest jedną z moich ulubionych masek. Myślę,  że wersja z ceramidami mogła by się sprawdzić,  skoro odżywka b/s daje radę. 



Paa Tal

Oleje:
  • Vatika, olej z czarnuszki, 17zl

Obecnie go posiadam, podoba mi się zapach. 

  • Amla, ok 15zl.



 Jeden z najlepszych olei, które do tej pory miałam. 

Wcierki:
  • Jantar, ok 13zl.

Chyba najbardziej popularna wcierka. Co prawda nie będzie ona miała starego, lepszego składu,  ale ja próbowałam jej i była OK.



Drogerie Polskie ul. Krakowska

Zabezpieczanie końcówek:
  • Chi, jedwab do włosów


Uzyskał miano KWC (kosmetyku wszech czasów) na wizażu (forum wizaż).

  • Green Pharmacy, jedwab.





Wcierka:

  • Radical, odżywka do skóry głowy. 

Mamy też do wyboru ampułki przeciw wypadaniu włosów tej samej firmy. 



*zdjęcia nie są wykonywane przeze mnie.

A Wy, włosomaniaczki, co jeszcze możecie zarekomendować paniom,  które nie są jeszcze obeznane we włosowych sprawach?

11 komentarzy:

  1. Ja wtajemniczona jestem akurat, ale muszę napisać, że szampon BD mi nie służy.. Poza tym reszta jest super! Warto wypróbować! Nie moge tylko nigdzie dostać jedwabiu CHI.. tyle dziewczyn go poleca, a u mnie w mieście nigdzie go nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie z babydreamem to tak w sumie 50/50.. Może warto zamówić na Internecie?

      Usuń
  2. Ja polecam maskę kakaową Ziaji oraz odżywkę Isany Haarkur Asia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja polecam ziaję fioletową:) Super prostuje włosy

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja polecam zmieszać dwa oleje, taka rada od farmaceutki, która mi ją powiedziała i rzeczywiście jest spora różnica ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieszkasz w Chrzanowie koło Ełku? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie, kolo Katowic, Krakowa ;)

      Usuń
    2. W tym Chrzanowie? http://pl.wikipedia.org/wiki/Chrzan%C3%B3w
      Jeśli tak to mieszkasz całkiem niedaleko mnie :) Mam blisko i do Katowic i do Krakowa :)

      Usuń
    3. Tak, własnie tam :) To gdzie dokładnie mieszkasz? :D Jakby nas się uzbierało więcej, to można się kiedyś spotkać :)

      Usuń
    4. Ja mieszkam w ostatniej gminie województwa świętokrzyskiego. W Sędziszowie, nie wiem czy kojarzysz :)

      Usuń
  6. Najlepsze produkty w jednym miejscu !:)

    OdpowiedzUsuń